fbpx
  • Obsługa klienta: +48(77)540-78-26

Czy reklamować się na Facebooku?

Internet niejako bombarduje nas reklamami. Serwisy prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowych formatów reklamowych, a niektóre wręcz zmuszają swoich czytelników do wyłączenia adblocków. Czy w świecie tak mocno nasyconym reklamą, kampanie internetowe w ogóle mają sens?

Nie każda reklama działa

Prawda jest taka, że na reklamę możesz wydać dokładnie wszystkie pieniądze i stracić bezpowrotnie majątek. Dlaczego? Jeśli wybierzesz nieodpowiednie medium, reklamę skierujesz do ogółu, albo co gorsza do nie swojej grupy docelowej, dodasz do tego nieatrakcyjną formę graficzną i nie kontrolujesz statystyk, to wcześniej czy później pójdziesz z torbami. Reklamować trzeba się z głową, a świetne możliwości w tym zakresie daje wszystkim znany Facebook.

Moc Facebooka

Jak to się stało, że niemal cały świat pokochał Facebooka? Jego potencjał jest ogromny, dlatego wraz ze wzrostem liczby użytkowników rosną możliwości reklamowe dla przedsiębiorców. Obecnie tylko w Polsce liczba userów liczy już 16 milionów! Co za tym idzie, przy takiej widowni niemal z pewnością znajdą się Twoi potencjalni klienci. To już pierwszy powód, dla którego warto reklamować się na Facebooku.

Bezpłatny potencjał

Polskie firmy bardzo polubiły Facebooka i wiele z nich stale korzysta z różnego rodzaju form reklamowych na łamach serwisu. Zacznij od stworzenia fanpage`a (samodzielnie lub z pomocą specjalistów od social mediów). Samo założenie konta i samodzielne prowadzenie firmowego profilu nie kosztuje ani złotówki. Możesz promować tu swoje produkty i usługi, informować o promocjach i wydarzeniach specjalnych, a także wchodzić w interakcje z potencjalnymi klientami. Możesz także iść krok dalej!

Znajdź swoją grupę docelową na FB

Jedną z pierwszych rzeczy jaką zrobić musi każdy marketer, jest określenie grupy docelowej klientów, do których kierowana jest oferta Twojej firmy. Prowadząc działania reklamowe musisz zawsze pamiętać o tym, aby nie płacić za reklamę źle sprofilowaną. Facebook nie tylko daje szeroki wybór formatów i rodzajów reklamy, które możesz dopasowa

do swojego produktu i upodobań klienta, ale przede wszystkim każdą reklamę możesz bardzo dokładnie stargetować. Oznacza to, że Twoją kampanię zobaczą tylko osoby potencjalnie zainteresowane Twoimi usługami, a nie przypadkowa masa użytkowników. Nie płacisz tu zatem za puste wyświetlenia, a za konkretne interakcje i działania, które określisz w toku ustawień na koncie reklamowym.

Co istotne, Facebook pozwala także na opcję śledzenia użytkowników (retargetowania), dzięki czemu Twoja reklama może ponownie wyświetlać się osobom, które już wcześniej weszły w interakcje z Twoją reklamą. Takie działania zwiększają skuteczność kampanii, generując sprzedaż także w przypadku tych klientów, którzy przy pierwszym kontakcie z reklamą byli jeszcze niezdecydowani i nie dokonali zakupu.

Konfiguracja kampanii

Ogromne możliwości reklamowe Facebooka to jedno, a dobrze skonfigurowana kampania to drugie. Jeśli nie masz pewności czy samodzielnie robisz to dobrze, albo efekty prowadzonych przez Ciebie kampanii są nadal niezadowalające, spróbuj skorzystać z pomocy fachowców w tej dziedzinie. Koszty obsługi kampanii szybko zwrócą Ci się w postaci nowych klientów, a Ty szybko będziesz opowiadać innym, że naprawdę warto reklamować się na Facebooku!